Zanim zgłosisz awarię
Zanim zgłosisz awarię pompy ciepła, klimatyzatora, lub rekuperatora to sprawdź:
- czy jest załączone zasilanie elektryczne urządzenia?
- czy urządzenie jest w stanie czuwania ( świeci się tylko dioda zasilania), czy też pracy?
– z trybu czuwania należy urządzenie załączyć w stan pracy
- czy jest zapotrzebowanie na ciepło w przypadku pompy ciepła?
– może być ustawiona za niska temperatura i urządzenie się nie załączy ( pompa ciepła, klimatyzator)
- czy jest odpowiednie ciśnienie wody na instalacji grzewczej?
– należy sprawdzić na manometrze, czy znajduje się w zakresie 1,5- 2,2 bar jeśli poniżej należy dopuścić wodę
- jaki błąd wyświetla urządzenie?
– jeżeli jest to błąd przepływu/ Mitsubishi -L9, Hitachi-P70, Samsung 911/ , to w przypadku pompy ciepła, należy wyłączyć zasilanie urządzenia,wyczyścić filtr skośny siatkowy na powrocie do modułu hydro, lub filtr siatkowy w samym urządzeniu, po wykonanym czyszczeniu załączyć urządzenie,
– jeżeli jest to błąd przepływu w przypadku rekuperatora, sprawdzić czy na czerpni i wyrzutni „jakieś zanieczyszczenia” nie spowodowały zablokowania przepływu powietrza, należy wymienić filtry w rekuperatorze,
– czy jest swobodny przepływ powietrza przez wymiennik lamelowy ( powietrzna pompa ciepła, klimatyzator)- należy wyczyścić lamele płynem dedykowanym do czyszczenia wymienników aluminiowych,
– czy nie jest przypadkowo zamknięty któryś z zaworów na instalacji grzewczej – otworzyć zamknięty zawór